Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Birgit en Stefan - WaarBenJij.nu Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Birgit en Stefan - WaarBenJij.nu

Ayutthaya

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit en Stefan

01 November 2016 | Thailand, Ayutthaya

Na een heerlijk nacht en iets minder fijne ochtend, begon de dag fantastisch!! Bij ons hutje stond een vrolijke Thaise vrouw met mijn backpack!!! Ik begon me al zorgen te maken.. Je hoort zo vaak van die verhalen over bagage die van de aardbodem verdwijnt.
Maar gelukkig hoorde die van mij er niet bij!

Zo! Wij konden met een gerust hart de stad in... Er stonden 2 motoren / opgevoerde brommers voor ons klaar.. We hadden de chaos en het links rijdende verkeer de avond er voor al gezien dus stonden we te glimlachen naar de stoffige veel te kleine fietsjes die achterin stonden! Dit leek ons een veiliger plan! Thaise mensen blijven altijd glimlachen maar ergens zag je dat ze het niet snapte.. Hier rijdt iedereen op een scooter.. Met kinderen staand voorop is geen uitzondering, 4 man op een oude vespa past ook prima!

Dus wij op de fiets Ayutthaya in.. Deze stad ligt 100 km van Bangkok en telt 70.000 inwoners.. Om te beginnen op de fiets, was dit al druk genoeg!

We hebben hebben heerlijk geluncht in een best wel chique ( dus naar ons idee ) schoon en veilig restaurant..

Ik naar de wc en overal maar ook echt overal word GEEN gebruik gemaakt van toilet papier!! ( paniek ) alleen een soort tuinslang met de kracht van een hoge druk spuit... Maar goed dat de deur op slot kon want ik kwam er als een soort van gedouched weer uit...gelukkig was het snik heet dus nat van het zweet was ik sws al!!

Wij moeten hier nog veel leren!! ( tip van de dag, snoetenpoetsers van de Hema, altijd en overal dichtbij je houden )
Sws handig want alles is viezig... Ergens snap ik de mond kapjes in het verkeer wel.. ( Had een doosje mee moeten nemen van het werk, big business hier!

Verder hebben we prachtige ruïnes en boeddha's gezien.. En chinezen en Japanners ( maar volgens mij zijn die overal ;)

S avonds zijn we naar de night market geweest. Dit keer met de tuk tuk want fietsend zonder fatsoenlijk licht , straat honden die echt werkelijk overal liggen, maakte het allemaal iets te spannend!!

En dan kom je daar!!! Eten dat in de brandende zon ligt .. Hoestende en rochelde Thaise mensen, gaan we hier serieus eten???
Ja dus!!! Uiteraard wel het gewokte en gekookte voedsel en voor minder dan een euro ( wie bint zuunig ) hebben we heerlijk Thaise noodle soep gegeten.. Inmiddels is dit uren geleden en zit alles nog op zijn plek ;) op goed geluk dus!

Ik weet dat ik heel hard schreeuwde dat ik gebakken insecten zou eten, en ze lagen daar ook... Maar hun en ik hebben nog niet echt een klik zeg maar... Ik ga ze nog eten, maar wacht nog even af tot de vonk overspringt!

Morgen avond vertrekken we met de nachttrein naar Chiang mai ( dit ligt verder in het noorden ) De bedoeling is om daar een week te verblijven en daar ook de jungle in te gaan.. Super spannend! Maar morgen eerst de nachttrein... Dat schijnt al een hele belevenis op zich te zijn..

Slaap lekker! Hier is het nu, 23:45

Groetjes Birgit

  • 01 November 2016 - 18:06

    Karen:

    Wat een super mooi reisverslag geniet er lekker van liefs mams

  • 01 November 2016 - 21:43

    Marjan Heijes:

    Prachtig om te lezen, een hele fijne vakantie verder toegewenst

  • 01 November 2016 - 23:22

    Elly (mams Stefan):

    Hilarisch ...Je gaat met de billen bloot op Facebook zoonlief...dit is te lachwekkend om het niet te plaatsen op mijn tijdlijn. Je hebt de schrijvers genen van je moeder. Sterker nog...beter zelfs, hahahaha. Ik zie het allemaal voor me...wil ik dat ?

  • 01 November 2016 - 23:26

    Elly (mams Stefan):

    Correctie...zie nu pas jouw naam onder de tekst staan Birgit...billen zijn billen...Facebook vrienden zullen wellicht net zo hard kunnen lachen hier om :)

  • 02 November 2016 - 11:39

    Patrick:

    Heel erg leuk gedaan jullie! Zo krijgen we allemaal iets mee van jullie Thaise avontuur!
    Hopelijk gaat die nachttrein een beetje meevallen allemaal!
    En zal Chiang mai jullie wederom doen verbazen :)

    xXx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Birgit en Stefan

Actief sinds 01 Nov. 2016
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 7854

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2016 - 01 December 2016

Backpacking Thailand

Landen bezocht: