Pai!!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Birgit en Stefan - WaarBenJij.nu Pai!!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Birgit en Stefan - WaarBenJij.nu

Pai!!!

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit en Stefan

07 November 2016 | Thailand, Chiang Mai

De weg met de 350 bochten... Iet wat zenuwachtig stapten we in een splinter nieuwe mini van!
Goed geregeld dachten we..
Ook dit busje scheurde alsof we met loeiende sirenes op weg waren naar de spoedeisende hulp...
Na 15 minuten stopte de rit.. We mochten overstappen naar een ander busje.. Eentje die denk ik in Nederland de weg niet meer op mocht.

Daar werden we samen met nog een groep chinezen en 4 monniken in gepropt.. ( gelukkig zaten de monniken erbij in, dus dit werd een gezegde rit )
Helemaal achter in waren nog 2 plekken vrij.. Wij als zwetende sardientjes met onze knieën in de nek begonnen aan onze trip!

( kots zakjes werden uitgedeeld en aangezien ik al een paar dagen ziek was werd ik toch wel lichtelijk nerveus )

Als dit maar goed gaat! En dat ging het!
Wat een onwijs gave maar onverantwoordelijke rit! We kwamen langs prachtige huizen en vervallen krotten..
Ook hier ligt arm en rijk dicht bij elkaar, maar toch ook weer ver weg.
Wederom weer honden op de weg.. Kinderen die over de straat rende.. En voor de lezers die de weg kennen.. Het is echt een gevaarlijke weg!

Eenmaal aangekomen in Pai zagen we ook al de eerste scooter gewonden lopen.. Hier waren we al voor gewaarschuwd, maar als je dan al die mensen zit met verband en gruwelijke schaafplekken ziet lopen( gek scherend worden dit de Pai tattoos genoemd! ) viel het ritje in de mini bus ons niks tegen!

We hadden niks geboekt en op de dolle pof liepen we met onze veeeeel te vol gepakte backpacks rond! ( jep voor de die hard backpackers waren we een lust voor het oog ) in totaal 20 kilo aan zooi mee zeulen ziet er nogal grappig uit blijkbaar )

We gingen een zij straat in en kwamen bij de prachtigste houten huisjes .. Kleine mini ressorts , midden in het stadje maar toch heel rustig en relaxed.
Dat is ook eigenlijk de vibe dat heel het dorpje uitstraalt , overal hippies in gekleurde broeken en op blote voeten.. Hier kan alles!

Aangezien iedereen een beetje de zelfde reis maakt kwamen we al snel " bekenden " tegen. Ons clubje bestond uit een Belgisch meisje, een jongen uit Florida en wat Nederlanders.. En als klap op de vuurpijl bleken we ook nog buren te zijn!

We zouden samen een scooter tocht maken maar aangezien ik nu toch wel heel ziek werd hebben we het die dag toch maar afgeslagen.
De dag erna toch maar moed verzameld en daar gingen we! Wat een prachtig omgeving!
In vergelijking met de andere scooter rijders reden wij als bejaarde slakken berg op en berg af.. En zagen de mooiste plekjes!

S avonds bij 1 van de vele barretjes heerlijk wat cocktails gedronken en veel mensen ontmoet.. Waarschijnlijk is het de vakantie vibe die er hangt maar ik snap wel waarom je heel makkelijk ook alleen door Thailand kunt reizen.. Je leert snel mensen kennen, en hebt super leuke gesprekken!

Na 3 dagen Pai moesten we helaas alweer afscheid nemen van dit super leuke kleine knusse stadje!
Nu nog de weg terug... Wederom werden er kots zakjes uitgedeeld en dit keer werden ze ook kostelijke gebruikt door een stel Chinese meiskes achter ons!
Gelukkig hield ik het dit keer wel allemaal binnen en kwamen we 4 uur later " ongeschonden " weer terug in Chiang Mai.

En toen...

• 17 November 2016 - 15:20

Patrick:

Ja en toen.....???
    Je moet ons "lezers" niet zo nieuwschierig maken hoor...

Have fun!!! xXx

• 17 November 2016 - 17:59

Sonja:

En toen?

Wat een prachtige ervaringen om mee te maken. En ach dat ziek zijn neem je maar op de koop toe.

Dikke kus van ons

• 17 November 2016 - 21:26

Elly:

Beeldend beschreven weer...te beeldend. Hier is de maag ook van slag en mede door dit verhaal, kan ik me heel goed indenken, hoe die bochten gevoeld moeten hebben voor jullie.
    Wat een avontuur :) wat een prachtige belevenissen, wat een prachtig land en wat laten jullie ons meeleven op jullie trip. Ik ben benieuwd naar het vervolg...

• 18 November 2016 - 10:13

Paulien:

Heey wat leuk om weer een nieuw avontuur te lezen. Ben benieuwd waar je nu zit.

xx Paulien