En toen was het al zo ver - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Birgit en Stefan - WaarBenJij.nu En toen was het al zo ver - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Birgit en Stefan - WaarBenJij.nu

En toen was het al zo ver

Door: Birgit en Stefan

Blijf op de hoogte en volg Birgit en Stefan

30 Oktober 2016 | Thailand, Ayutthaya

Na weken plannen zitten we dan ineens in alle vroegte in de auto richting Dusseldorf om een supergave reis te gaan maken. Het begon natuurlijk al met het voorbereiden en het zes keer checken van je backpack. Zijn we niets vergeten? Heb ik alles bij me? Want stel je voor dat we een korte broek te weinig hebben! Hieris natuurlijk ook niets te koop.

Na bij Dusseldorf Airport de afslag gemist te hebben, kwamen we lichtelijk in paniek het vliegveld op. Stress was er sowieso alaangezien Birgit nog nooit gevlogen had. Uiteindelijk viel het vliegen behoorlijk mee, alleen is 10 uur op je krent zitten best wel lang. Air China had er voor gezorgd dat we de allernieuwste (chinese) films konden zien. In alle vroegte kwamen we aan op Beijing Airport om even te mogen proeven aan het Chinese land, inclusief de temperatuur van 0 graden. Daar waren we niet echt op voorbereid.
Na de tussenstop was het dan eindelijk zover: het vliegtuig naar Thailand!!! Wij waren na 45 minuten taxien klaar om de lucht in te gaan, maar het vliegtuig niet! "Ladies and gentlemen, we have technical problem". Birgit zag ondertussen zo wit als papier en zo nog een paar mensen. Wij weer terug naar de parkeerkplaats en na hopelijk wat repartaties gingen we dan toch echt!
Na in totaal 20 uur gereisd te hebben, kwamen dan toch echt aan in het beloofde land. Alleen jammer dat de beloofde bagage ontbrak. Birgit hoefde zich geen zorgen te maken (grote Thaise smile!). Alles zou goedkomen.
Vanuit Bangkok zijn we gelijk doorgereisd met de trein naar Ayutthaya. "Wilt u tweede klas zitten met airco? Dit kan geregeld worden!". Zie een van de foto's. Eenmaal in Ayutthaya aangekomen, zijn we met de tuktuk naar ons supermooie resort gebracht. Na 4 grote flessen Chang bier, zijn wij heerlijk gaan slapen, totdat Birgit een droge mond kreeg en 's nachts het flesje water op dronk wat in de koelkast stond (ergens hoorde ze nog wel een stemmetje "is dit wel zo verstandig??", maar ja dorst is dorst). Dus werd ik na een half uur wakker onder luid gekots dat vanuit de badkamer kwam..... Goedemorgen Thailand!

• 01 November 2016 - 15:33

Nathalie:

Haha wow, ik geloof dat je er wel van uit mag gaan dat gebotteld water in de minibar wel veilig is ;) Maar beter er heel snel uit dan er lang en dramatisch in! Heel veel plezier daar samen, ik ga jullie volgen!! :)

• 01 November 2016 - 17:09

Birgit En Stefan :

Hey naaaat! Ja idd dat zou je wel mogen verwachten.. Helaas pindakaas! Gelukkig hadden we metroclopramide bij ons en ben ik daarna cola gaan halen.. Dit hielp gelukkig , resultaat: nog een paar uur heerlijk geslapen! X

• 01 November 2016 - 17:18

Elsje:

Wat leuk om jullie reis zo te kunnen volgen! Maar niet zo leuk dat je zo ziek was geworden Birgit. Was het wel water?? Of was het een flesje van Stefan xD

Over vliegangst gesproken: het was ook zeer prettig om te landen op Corsica jaren geleden. Toen werden we vlak boven de landingsbaan ineens weer omhoog getrokken, waarna de piloot omroept dat we nog eventjes een rondje maken want er stond nog een ander vliegtuig op de landingsbaan... Slik!!

Heel veel plezier schatjes en ik kijk uit naar jullie volgende blogs en foto's :)

Liefs Elsje

• 01 November 2016 - 17:28

Sonja:

Hey lieverds,
    Leuk om jullie zo te volgen. We genieten van al jullie verhalen en foto's.
    Heb je inmiddels al je tas weer?

Dikke kus van ons