Mister crazy man en de olifanten - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Birgit en Stefan - WaarBenJij.nu Mister crazy man en de olifanten - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Birgit en Stefan - WaarBenJij.nu

Mister crazy man en de olifanten

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit en Stefan

04 November 2016 | Thailand, Chiang Mai

( we hebben wat vertraging met het internet, dus hier nog een verhaal van een paar dagen geleden ;)

Mister Crazy Man!

6:30 ging de wekker! Hoezo vakantie ;)

Via ons guesthouse hadden we 3 dagen geleden besloten dat we eerst maar eens wilden beginnen met een 1 daagse trekking..

Zo gezegd zo gedaan. Vandaag zou de dag beginnen met een helse rit naar het noorden, op de 1 of andere manier rijden die wagens hier alleen maar vol gas, of ze staan stuk langs de weg.

We hadden een privé trekking, betekende onze gids ( mister crazy man ) voor onszelf.
Hoezo mister Crazy? Hij leek op een Chinese Bob de rooi ( inclusief weg waaiend toupetje ) die hij ongeveer de hele dag in het gareel probeerde te houden. Sputterde bij werkelijk iedere zin die hij praatte, en hij praatte nogal wat!
Gelukkig zat bij onze Tour ook een "afspoeling" onder de waterval!!

Eenmaal onder aan de waterval aangekomen begon de tocht. Als echte robbinsons met stokken in onze handen klommen we de berg op de jungle in.

Na anderhalf uur klimmen en klauteren kwamen door een onwijs mooie groene jungle, aan bij de waterval.
Overal groepjes mensen die er naar keken, niemand ging erin ( koud berg water ) en ja hoor " onze " gids nam een aanloop en sprong erin!

Now Joe nooooow wy im mister crazy maaaaan???? Schreeuwde hij.

Yes!! But we are crazy Dutch people to, dus binnen een paar seconden stonden wij ook onder de waterval!
Koud was het zeker, maar een geweldige ervaring. En alle spuug van mister crazy man konden we achterlaten in de waterval.

Eenmaal terug in het " kamp" stond er een heerlijk lunch voor ons klaar. Stromend water zagen we nergens... Eigenlijk alleen een hutje ter bescherming van de zon. Verstand op nul en gewoon opeten.. En het smaakte heerlijk!

Misschien bij de afhaal Chinees op de hoek gehaald?

Daarna reden we verder de berg op, om samen met nog 2 anderen raftend naar beneden de rivier af te gaan.

Super gave ervaring maar om een aantal keer een hap water in de smoel te krijgen was minder. Helemaal wetend dat bijna alle riolering uitkomt op de rivier.

Gelukkig bleef onze lunch op de plek waar hij hoorde..

Onder aan de rivier stond mister crazy man ons op te wachten met de truck en moesten we een typisch Thais gordijn aan!
Olifanten kleding denk ik. Hier hadden we eigenlijk de hele dag opgewacht!!!
Want olifanten wassen en voeren, hoe leuk is dat???

En leuk was het zeker, wat een super leuke ervaring.
Op deze olifanten werd niet gereden.
Deze werden vertroeteld , gevoederd en gebadderd..

Jammer genoeg zagen we nog wel veel toeristen die olifant reden..
De " olifanten temmers " zaten er boven op, met een hamertje om de olifanten mee op hun kop te tikken als ze niet meer wouden lopen.. Veel hadden grote littekens.

Okay ik ben ook een mietje, maar de tranen sprongen in mijn ogen... Zo sneu!
En zo sneu dat er nog steeds toeristen zijn die er voor kiezen om te gaan rijden.

Maar goed, wij hadden ons goede steentje bij gedragen en hoorden gelukkig niet bij " die " toeristen.

Daar kwamen ze!
Een grote olifant en een jonkie. Wij hadden kilo's bananen bij ons en dat hadden ze al snel door. Die jonge olifant kwam als een blije puppy op ons afrennen... We schrokken ons rot! Zelfs die kleine is groot, haha.

Na heel wat bananen gevoederd te hebben, gingen we met de beesten de jungle in!
Daar lagen 100 muskito's op de loer, opzoek naar fresh blood! Lek geprikt maar helemaal voldaan kwamen we weer in het kamp. Daar mochten we de grote olifant wassen in de rivier. Super leuk! Het beest leek er ook echt van te genieten, logisch ook want voor hun was het een soort van dagje genieten in de zwaluwhoeve.

Eten word geserveerd, een heerlijk ommetje gemaakt , daarna een hamam behandeling inclusief scrub!

Hadden alle olifanten het maar zo goed!

• 08 November 2016 - 16:32

Jeftha:

Wat een avontuur maar zeker weten onvergetelijk!
    Mis jullie echt heel erg!

Kus kus

• 08 November 2016 - 17:07

JenJ:

Dag dag, ( of in het Thai: wan, wan?)

Nou afgezien van wat perikelen in het begin van jullie reis is het nu gelukkig een aan eenschakeling van mooie en onvergetelijke ervaringen.
    En weer zo beeldend verteld.
    Op de foto ,s van het badderen met de olifanten spatte het plezier er vanaf!
    Zowel bij jullie als bij de olifanten. Zou een mooi reclamespotje zijn. Een olifant in een witte badjas in de Zwaluwhoeve ;-)Kan wel een scrub gebruiken.
    Heel veel plezier verder bij jullie uitstapjes en excursies!
    Koes koes van JenJ

• 08 November 2016 - 17:12

Herma:

Wat een super ervaring .... om nooit te vergeten .. Have fun

• 17 November 2016 - 21:38

Elly:

Mooie reacties lees ik weer op jullie avonturen. Bovenstaande is helemaal waar...Ik kan nu niet meer aan de zwaluwhoeve denken, zonder een olifant in witte badjas en een lachende Steef voorbij te zien schuiven :P